صفحه نخست / دسته‌بندی نشده / آموزش برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان

آموزش برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان

آموزش برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان

آموزش برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان دنیای امروز دنیای برنامه نویسی کودکان است. در این مقاله به بررسی آموزش برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان پرداخته ایم. امروزه با آنلاین شدن زندگی ها اهمیت آموزش برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان بیشتر از قبل خود را نشان می دهد.

آموزش برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان

در ابتدای امر یک آشنایی با دوره های آموزش برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان ایرانیان سایبر داشته باشیم. در صورت تمایل می توانید با ما تماس بگیرید و از مشاوره رایگان ما درباره برنامه نویسی کودکان بهره ببرید.

برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان

دوره های برنامه نویسی ایرانیان سایبر
ایرانیان سایبر بر اساس نقشه راه زیر در ده گام ترمیک به آموزش برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان می پردازد. برنامه ما برای دانش آموزان سه ساله می باشد.(ترتیب دوره ها مهم می باشد) این دوره ها شامل رده بندی سنی و کیفی هستند. ما این دوره را به سه سطح برنامه نویسی کودکان ، برنامه نویسی مقدماتی و برنامه نویسی پیشرفته تقسیم بندی کرده ایم.

روی عکس کلیک کن و برنامه نویسی رو شروع کن

برنامه نویسی کودکان

پیکان اشاره بالا
با کلیک بر روی عکس بالا به صفحه اصلی سایت می روید.
برای شما سه سطح برنامه نویسی مطابق با سن کودکان و نوجوانان قرار داده شده است. که شرح آن به صورت زیر است.

برنامه نویسی کودکان 8 تا 11 سال
برنامه نویسی مقدماتی 12 تا 15 سال
برنامه نویسی پیشرفته 15 تا 18 سال
در هر یک از سه سطح بالا دوره هایی متناسب با رده سنی دانش آموزان قرار داده شده است.

همچنین می توانید با کلیک بر روی ایرانیان سایبر به صفحه اصلی سایت بروید. اگر نیاز به مشاوره داشتید با شماره 02128427843 تماس بگیرید.

برخی از دوره های برنامه نویسی برای شما در زیر قرار داده شده است.

۱ – برنامه نویسی کودکان
این سطح برای کودکان 8 تا 11 سال می باشد. سطح برنامه نویسی کودکان شامل دوره های برنامه نویسی زیر می باشد.

برنامه نویسی اسکرچ مقدماتی
برنامه نویسی اسکرچ پیشرفته
الگوریتم و فلوچارت
اپ اینونتور
پایتون مقدماتی
پایتون پیشرفته
در این سطح تلاش شده تا بچه ها در قالب بازی با به یادگیری برنامه نویسی بپردازند. برترین دوره برای دانش آموزان این سطح دوره الگوریتم و فلوچارت می باشد. هدف نهایی ما نیز از برنامه نویسی اسکرچ، ایجاد فهم و آمادگی برای یادگیری الگوریتم و فلوچارت می باشد. سطح برنامه نویسی کودکان از جذاب ترین کلاس های برنامه نویسی ما است.

۲ – برنامه نویسی مقدماتی
این سطح برای کودکان و نوجوانان 12 تا 15 سال می باشد. سطح برنامه نویسی مقدماتی شامل دوره های برنامه نویسی زیر می باشد.

مبانی برنامه نویسی ترم یک
مبانی برنامه نویسی ترم دو
طراحی استاتیک سایت
در این سطح بچه ها الفبای برنامه نویسی را یاد می گیرند و به کدنویسی واقعی می پردازند. مبانی برنامه نویسی اگر نگوییم مهمترین دوره ، یکی از مهمترین دوره های برنامه نویسی ایراینان سایبر است. بچه ها با یادگیری الفبای برنامه نویسی به دنیای برنامه نویسی ورود واقعی میکنند و در پایان ترم دوم باید یک پروژه تحویل بدهند.

3 – برنامه نویسی پیشرفته
این سطح برای نوجوانان 15 تا 18 سال می باشد. سطح برنامه نویسی پیشرفته شامل دوره های برنامه نویسی زیر می باشد.

برنامه نویسی جاوا
برنامه نویسی SQl
ترکیب برنامه نویسی جاوا و SQL
در این سطح بچه ها به یادگیری زبان جاوا و SQL می پردازند. جاوا یکی از برترین زبان های برنامه نویسی دنیا است که بازار کار خوبی در ایران و خارج دارد. شعار زبان برنامه نویسی جاوا عبارت است از “یک بار بنویس همه جا اجرا کن”. جاوا در هک ، هوش مصنوعی ، برنامه نویسی موبایل ، سایت و … کاربرد دارد. SQL در کنار جاوا تدریس می شود تا بچه ها بتوانند به خوبی با پایگاه داده ارتباط برقرار کنند.

اگر دانش آموزی در رده سنی 15 تا 18 سال است اما برنامه نویسی مقدماتی رو نگذرانده لازم است ابتدا در دوره های برنامه نویسی مقدماتی ثبت نام کند.

برنامه نویسی کودکان
برنامه نویسی کودکان

برنامه نویسی یکی از مطلوب ترین مهارت ها برای بچه ها است. در حال حاضر برای آموزش برنامه نویسی کودکان می توان لیستی از بهترین نرم افزارهای برنامه نویسی کودکان آماده کرد. استفاده از این برنامه های برنامه نویسی کودکان ساده است و باعث می شود بچه ها حتی قبل از یادگیری خواندن، کد نویسی را یاد بگیرند.

این بازی های کد نویسی برای بچه ها برنامه نویسی را سرگرم کننده و تخیلی می کند. آنچه این برنامه های برنامه نویسی را بسیار موفق می کند این است که برای کودکان بسیار قابل دسترسی است و این برنامه ها با دنبال کردن مراحل ساده ، یادگیری مهارت های برنامه نویسی را آسان می کنند.

برنامه نویسی کودکان فقط در مورد مهارت های فنی نیست ، بلکه یادگیری کدنویسی کودکان را با ایجاد منطق و تفکر خلاق آشنا می کند. با استفاده از معماها ، معماها ، بازی های کدنویسی و چالش ها، مهارت هایی مانند حل مسئله ، صبر ، خلاقیت و پشتکار را آموزش می دهند.

پیشنهاد می کنیم مقاله آموزش جاوا برای کودکان را مشاهده کنید.

آمادگی لازم جهت شروع آموزش برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان
آموزش برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان

دانش آموزان 3 گام مهم برای شروع آموزش برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان در پیش دارند. این گام ها را یک به یک با مثال شرح می دهیم. علت مهم بودن هر یک را بیان می کنیم. این گام ها حاصل تجربه بنده در برنامه نویسی است. کودکان و نوجوانان با استفاده از این سه گام آزمون و خطای شان کاهش می یابد. در نتیجه می توانند مسیر آموزش برنامه نویسی برای کودکان را سریعتر طی کنند.

افزایش مهارت کار با کامپیوتر ویژه کودکان و نوجوانان

قبل از آموزش برنامه نویسی به کودکان و نوجوانان باید آنها الفبای کار با کامپیوتر را یاد بگیرند. مهارت های خود را افزایش دهند. خانواده ها باید اجازه بروز حس کنجکاوی کودکان و نوجوانان در کار با کامپیوتر را بدهند. خانواده ها نباید به خاطر ترس از خرابی مانع ایجاد تغییرات در کامپیوتر توسط کودکان و نوجوانان شوند.

دنیای امروز دنیای آموزش برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان است، لذا خانواده ها باید این ترس را کنار گذاشته و آماده رو به رو شدن با آنها شوند. بچه ها با برنامه نویسی کودکان ، آمادگی خود را بالا می برند.

کودکان و نوجوانان باید به نصب برنامه های کامپیوتری بپردازند. به طور طبیعی در ابتدای کار با کامپیوتر، با مشکلات و خطاهای زیادی رو به رو می شوند. برای کاهش این خطاها باید در مورد نحوه کار و نصب برنامه ها در گوگل جستجو کنید.

مهارت های ICDL یعنی کار با خانواده آفیس که شامل ورد، اکسل، پاورپوینت و … را یاد بگیرند. کار با آفیس را نه به صورت خواندنی بلکه عملی انجام دهند. در صورتی که با مشکلی روبه رو شدند. در گوگل، مشکل خود را بنویسند تا جواب ها برای کودکان و نوجوانان بیایند.

در آموزش برنامه نویسی برای کودکان خوب است که بچه ها نحوه سرچ صحیح را بیاموزند. سرچ یکی از مهمترین مسائلی است که باید در آن قوی شوند. در ابتدا با سرچ های فارسی شروع کنند. بعد از گذشت چند ماه به سراغ سرچ های انگلیسی بروند.

سرچ جزیی جدایی ناپذیر از برنامه نویسی است لذا در آموزش برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان نیز باید حضور فعال داشته باشد و در برنامه نویسی کودکان مورد استفاده قرار بگیرد.

اگر کودکان و نوجوانان، انگلیسی بلد نیستید از google translate استفاده کنند. مقاله انگلیسی را باز کنند و در گوگل ترنسلیت کپی پیست کنند و مقاله را بخوانند. مهمترین کار عمل کردن است پس باید شروع کنند. به هیچ عنوان در برنامه نویسی کودکان سستی نکنید.

اگر خانواده ها خودشان فرصت و زمان کافی برای آموزش کامپیوتر و رفع اشکال برای کودکان و نوجوانان ندارند. حتما از آموزشگاه ها برای کمک و رفع اشکال آموزش برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان کمک بگیرند. هرکسی که در دنیای امروز کار با کامپیوتر را بلد نیست، بی سواد محسوب می شود، حتی اگر مدرک دکترا داشته باشد.

کودکان و نوجوانان باید از سپردن مشکلات کامپیوتری پیش آمده به دیگران اجتناب کنند. در صورت نیاز شده یک هفته وقت بگذارند و با سرچ در گوگل ببینند، دیگران هنگام رو به رو شدن با این مشکل چگونه آن را حل کرده اند.

آیا حتما برای برنامه نویسی کودکان و نوجوانان باید تایپ 10 انگشتی بلد باشیم؟ نه اصلا! اما بهتر است، این مهارت ها را در کنار برنامه نویسی یاد بگیریم. بچها به تایپ مثل بازی نگاه کنند و با گذشته زمان شاهد پیشرفت خود باشند.

آیا برای آموزش برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان حتما باید تمام مسائل ذکر شده را دانش آموزان یاد گرفته باشند؟ خیر! بهتر است که حداقل حین آموزش برنامه نویسی به یادگیری مسایل ذکر شده در کنار آموزش برنامه نویسی کودکان و نوجوانان بپردازند.

آخرین اخبار برنامه نویسی در آموزش php

مطالب مرتبط