صفحه نخست / دسته‌بندی نشده / رفع مشکل فونت فارسی در phpstorm

رفع مشکل فونت فارسی در phpstorm

رفع مشکل فونت فارسی در phpstorm

رفع مشکل فونت فارسی در phpstorm اکثر توسعه دهندگان PHP حداقل یک بار از IDE قدرتمند phpstorm استفاده کرده‌اند، کسانی که همیشه نرم‌افزارهای خودشان را به وسیله phpstorm توسعه دادند گاها با این مشکل برخورد کرده‌اند که بعد از نصب نرم افزار phpstorm کاراکترهای فارسی به درستی نمایش داده‌ نمی‌شوند، در این مطلب قصد داریم تا برای همیشه مشکل فونت فارسی در phpstorm را برطرف کنیم پس با ما همراه باشید.

رفع مشکل فونت فارسی در phpstorm

بخش هایلایت (highlight) شده که به رنگ آبی نیز در آمده است و در پایین این نوشته مشاهده می‌کنید مشکلی است که ما با کاراکتر فارسی در phpstorm داریم. در این بخش به رفع این مشکل پرداخته‌ایم پس قدم به قدم با ما جلو بیایید و تمامی نکات را رعایت فرمایید تا تنظیمات فونت فارسی در phpstorm را به خوبی انجام دهیم.

۱ – ابتدا از منوی file گزینه settings را همانند تصویر زیر انتخاب کنید :

رفع مشکل فونت فارسی در phpstorm

۲ – سپس در پنجره‌ی باز شده همانند تصویر زیر و بدین ترتیب عمل کنید:

ابتدا گزینه Editor را انتخاب کنید و روی فلش کنار آن کلیک کنید تا زیر منوهای آن نمایان شود.
حال از زیر منوهای موجود گزینه colors & fonts را انتخاب و بر روی فلش آن همانند مرحله‌ی قبل برای دسترسی به زیر منوهای آن کلیک کنید.
در این مرحله از گزینه‌های موجود روی گزینه font کلیک کنید تا بخش تنظیمات آن در بخش راست پنجره کنونی نمایان شود
سپس از بخش سمت راست و بالای این بخش روی گزینه save as کلیک کنید و یک نام دلخواه را انتخاب کنید و روی ok کلیک کنید (اگر نامی در نظر نگرفتید هم مشکلی پیش نمی‌آید و همان نام پیشنهادی عمل ذخیره سازی بر روی آن انجام می‌شود) لازم به ذکر است که این کار را حتما باید انجام دهید تا گزینه show only monospaced fonts در بخش Editor font فعال شود.
برای تست نحوه‌ی کار در ادیتور (Editor) همین بخش یک متن را به زبان شیرین پارسی بنویسید البته ضروری نیست اما برای مشاهده‌ی نحوه کارمان و نتیجه می‌تواند مفید باشد، ما هم این کار را انجام داده‌ایم و در Editor متن پارسی را نوشته‌ایم و با رنگ آبی هایلایتش کرده‌ایم (تمام مواردی را که داریم بررسی می‌کنیم در تصویر زیر می‌توانید به صورت بصری ببینید) و در نهایت هم تیک گزینه show only monospaced fonts را بردارید.
رفع مشکل فونت فارسی در phpstorm
۳ – در مرحله آخر از بخش Editor font و از قسمت Primary font فونت Segoe UI را انتخاب و سپس به ترتیب روی گزینه Apply و OK کلیک کنید. تبریک می‌گوییم کار تمام است و کاراکترها به درستی نمایش داده می‌شوند البته فونت‌های دیگری را هم که در این قسمت موجود هستند را می‌توانید امتحان کنید که بعضی از آن‌ها درست کار می‌کنند و فقط استایل و حالت‌شان متفاوت است اما همین فونتی که معرفی کردیم مناسب است.

رفع مشکل فونت فارسی در phpstorm

این هم پایان کار در ویرایشگر اصلی نرم افزار :

رفع مشکل فونت فارسی در phpstorm

جمع‌بندی:

در این مقاله به بررسی مشکل کاراکتر فارسی در phpstorm پرداختیم و آموختیم که چگونه می‌توانیم این مشکل را که بسیار آزار دهنده است رفع کنیم، امیدواریم این آموزش برای شما مفید بوده و مشکل نرم‌افزارتان را رفع کرده باشد. اگر در این مورد سوال یا نظری داشتید خوشحال می‌شویم که در بخش نظرات با ما و کاربران سون لرن به اشتراک بگذارید.

آخرین اخبار برنامه نویسی در آموزش php

مطالب مرتبط